Vilkår og betingelser

Bestilling og betaling

Du kan bestille i webshoppen og på Facebook. Når du bestiller en varer må du påregne produktionstid på op til 5 hverdage med mindre der unde varen står “Klar til salg”. I så fald må du påregne 2-3 hverdage.

Betaling på webshoppen kan ske med betalingskort via Stripe, Paypal, MobilePay til 26253606 eller ved bankoverførelse – Husk ordrenummer i beskedfeltet ved bankoverførsel og MobilePay.

Jyske Bank:
Reg.nr: 5037
Kontonr: 0001301263

Ønsker du at betale med MobilePay, skal du vælge bankoverførelse som betalingsmetode ved bestilling. Betaling via Mobilepay til 262536.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. og er incl. moms.
Bines bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Forsendelse

Jeg tilbyder 2 forskellige forsendelsesløsninger, som du vælger mellem i forbindelse med din bestilling.
• Brev med Postnord – 5-7 hverdage – fra 8 kr.
• Pakke til din adresse med Track&Trace – fra 35 kr.

Hvis du vælger PostNord og dine varer er så tunge at Track&Trace bedre kan betale sig, så skifter jeg automatisk til den billigste løsning.

 

Kvittering for modtagelse af bestilling

Du vil umiddelbart efter afgivelse af en ordre modtage en kvittering via e-mail på, at ordren er modtaget. Denne kvittering udgør ikke en endelig ordrebekræftelse. Endelig aftale er først indgået, når ordrebekræftelse er modtaget.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering eller ved slid.
Bines dækker ikke returneringsomkostninger men betaler fragten ved erstatningsprodukt.

 

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Bines
Krovejen 28
4571 Grevinge
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i Webshoppen.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på bines@konteksten.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her Fortrydelsesformular.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: bines@konteksten.dk